Młodzież i Agresja: Psychospołeczne Uwarunkowania w Kontekście Szkolnym

140.00 

Opis

Książka „Młodzież i Agresja: Psychospołeczne Uwarunkowania w Kontekście Szkolnym” to pogłębiona analiza przyczyn i form agresywnych zachowań wśród młodzieży, ze szczególnym uwzględnieniem środowiska szkolnego. Autor bada wpływ czynników psychologicznych, rodzinnych, rówieśniczych i instytucjonalnych na rozwój postaw agresywnych, przedstawiając także mechanizmy radzenia sobie z przemocą i przeciwdziałania jej w szkołach. Publikacja oparta jest na badaniach empirycznych i literaturze z zakresu psychologii oraz pedagogiki, co czyni ją przydatną dla nauczycieli, pedagogów, psychologów szkolnych i rodziców.

 

Odkryj Nową Jakość Czytania z Naszymi Ebookami!

Zakup ebooka i otrzymaj dodatkiwideo omówienie i mapę myśli!

Czym różni się nasza oferta od innych? To proste – chcemy, aby czytanie było dla Ciebie niesamowitym doświadczeniem, które przeniesie Cię na zupełnie inny poziom zrozumienia i zanurzy w wyjątkową przygodę z literaturą.

Wideo omówienie – na co możesz liczyć?

Dzięki wideo omówieniu poznasz historię i treść książki w zupełnie nowy sposób. Pasjonaci literatury opowiedzą o najważniejszych elementach fabuły, głównych bohaterach i najciekawszych wątkach. Będzie to dla Ciebie jak osobista rozmowa z autorem, która pozwoli lepiej zrozumieć przesłanie i ukryte znaczenia w dziele.

Mapa myśli – rozwiń swoje horyzonty!

Czy kiedykolwiek chciałeś lepiej zrozumieć wszystkie niuanse i powiązania w książce? Nasza mapa myśli to narzędzie, które rozbierze książkę na elementy składowe, ukazując Ci całą strukturę i powiązania między postaciami i wydarzeniami. To wspaniała szansa na głębsze wniknięcie w świat przedstawiony i podążanie śladami bohaterów.

Nie czekaj! Wybierz swoje ulubione ebooki z naszej kolekcji i otrzymaj wideo omówienie i mapę myśli jako niezwykłe bonus. Zainwestuj w swoje pasje i rozwijaj swoją wyobraźnię z naszymi ebookami.

 

SPIS TREŚCI:

  • Spis skrótów – 5

  • Wstęp – 6

  • I. Teoretyczne aspekty agresji wewnątrzszkolnej w świetle literatury przedmiotu – 8

      1. Przegląd badań – 8

      1. Psychologiczno–pedagogiczne aspekty dorastania i akceptacji w grupie – 15

      1. Kultura popularna jako czynnik socjalizacji – 18

      1. Pozaszkolne konteksty socjalizacyjne – 24

      1. Metody i formy łagodzenia konfliktów wewnątrzszkolnych – 28

  • II. Metodologia badań własnych – 32

      1. Problematyka badawcza – 32

      1. Pytania badawcze – 34

      1. Metoda, techniki i narzędzia badawcze – 36

      1. Organizacja i przebieg badań – 38

  • III. Adolescencyjne i środowiskowe determinanty zachowań agresywnych wśród uczniów w świetle badań własnych – 40

      1. Specyfika sytuacji rodzinnych badanych uczniów oraz relacje między członkami rodziny jako przyczyna zachowań agresywnych – 40

      1. Charakter relacji między adolescentami, jego znaczenie dla ich rozwoju społecznego – 44

      1. Popkulturowe determinanty zaburzeń socjalizacyjnych badanej młodzieży – 46

      1. Wewnątrzszkolne uwarunkowania organizacyjne i dydaktyczne warunkujące konflikty między uczniami oraz formy działań profilaktycznych stosowanych przez nauczycieli – 49

  • Zakończenie i wnioski – 55

  • Bibliografia – 58

  • Spis wykresów – 60

  • Spis aneksów – 61